Alți trei producători auto, prinși cu teste de emisii falsificate

de: Daniel Ștefan
09 08. 2018

Alți 3 mari producători auto au fost prinși că au falsificat testele emisiilor de dioxid de carbon, dar deja nu prea mai este nimeni șocat de asta. Tot mai mulți producători din Japonia fentează testele auto.

Imaginează-ți cum reprezentanții Volkswagen citesc cu entuziasm știri despre alți producători auto prinși că au falsificat testele. După uriașul scandal Dieselgate, Volkswagen răsuflă ușurată când vede că probleme sunt și la alte “case mari” și că sunt observate chiar de persoanele avizate.

Pe 9 august, o mulțime de surse de presă online au dezvăluit că producători precum Mazda, Suzuki și Yamaha au furnizat date eronate intenționat despre consumul de carburant și despre emisiile de dioxid de carbon.

Neregulile au fost descoperite după ce ministrul Transporturilor din Japonia a sugerat să se facă mai multe controale și au fost organizate adevărate anchete după ce alte companii ca Subaru și Nissan au fost și ele prinse “cu mâța în sac”.

De altfel, era de așteptat și cât se poate de logic ca Volkswagen să nu fie singurul producător care și-a permis să fenteze testele, dar a fost prima companie depistată în mod oficial, neregulile au fost, într-adevăr foarte grave, iar represaliile au fost pe măsură.

Acum, un fenomen similar de zdruncinare serioasă a imaginii publice se întâmplă în cazul marilor producători auto japonezi. Cândva considerate unele dintre cele mai bune mașini din lume, autoturismele japoneze sunt privite acum cu neîncredere din cauza ilegalităților comise în cadrul companiilor.

Acțiunile celor de la Mazda au scăzut deja cu 1,8% și au ajuns la cea mai mică valoare din ultimele patru luni. Pentru Suzuki, acțiunile au scăzut cu 5,2% și e cea mai proastă perioadă din noiembrie 2016 până în prezent. Și pentru Yamaha acțiunile au scăzut cu 4%.

Luna trecută, Nissan a fost primul producător depistat cu nereguli în ceea ce privește testele emisiilor poluante și a recunoscut că a trimis date eronate, care nu arătau adevăratele valori de consum de carburant și de emisii de dioxid de carbon. A fost cazul a nu mai puțin de 19 modele Nissan care au dezvăluit date mincinoase.